본문 바로가기

카테고리 없음

Samsung's location in Korea

It is the largest single company in South Korea and also the largest company in Samsung Group. the biggest heavyweight in the KOSPI market. It is one of the world's largest conglomerates that shrinks the market capitalization of Nikkei, a Japanese company across the sea, by more than 1 percent just by news of sluggish new product sales, and has absolute influence in Korea. Since 1969, the three-star logo used in the Samsung Chamber of Commerce and Industry's asterisk noodles was used, and since the establishment of a local subsidiary in the U.S. in 1978, it began to focus on direct sales of its products. At that time, there were no unified regulations or standards to apply to overseas export markets, so the logo was used without principle to promote local sales, but this only caused the image of the headquarters to be dispersed. In addition, the trademark used at the time is similar to the Steelmark of the American Steel Association, which cannot be registered in the United States, causing image loss due to the internationalization of companies.


Since 1979, the headquarters has launched the "CIP Introduction Promotion Committee" and commissioned a global CIP company, DesignWest, in December of that year, the first CIP was established in February 1980, and from January 1981 to March 1993, it used a three-star logo. This is a CIP story, and official documents such as company names and financial statements, and fraud (company flags) sometimes use the existing Samsung Group logo at the same time. At that time, the symbol of CIP was derived from TriStar's image and expressed the rational and enterprising nature of the electronics industry and the quality and precision of the product, symbolizing interrelationships and ties with electronic affiliates. In addition, the logo expresses the delicacy of electronic technology to strongly instill the feeling of an electronic company, thereby creating a symbol and differentiation from competitors.



When the second logo was used, before 1988, it used the Chinese character typography of "星" in the single body, but on November 1 of the same year, it was changed to Samsung Electronics' Hangul printing press when Samsung Semiconductor Communications was merged.

I started using the familiar oval CI in April 1993. It is sometimes called "Oval Mark."
Since 2015, the former side has only used the following word marks externally, but the group's identity is still left through fonts, and the company and group unit have still not discarded the Oval mark.

management philosophy
We will devote our human resources and technology to create superior products and services thereby contributing to a better global society.